I Shot The Sheriff

om en vecka börjar skolan igen.
om en vecka sitter jag där igen.
tittar ut genom fönstren och väntar på nästa rast
väntar på nästa kaffe
väntar på att det ska ta slut.

som vanligt har lovet gått för fort, utan att jag har gjort något vettigt
jag ångrar mig alltid efter ett lov
varför gjorde jag inte mer?
men saken är den, att jag tycker om att sitta inne
sitta inne och lata mig
varför göra annat, stressa runt och ha sig?
det ska jag ju göra nu i 5 månader framåt

jag kommer hata skolan så mycket att jag bara vill springa därifrån
kommer vilja slå de som gör dagarna extra långa
kommer att hata att sova, för när jag vaknar måste jag dit igen.

men nu när jag tänker efter.
jag har en vecka kvar, en vecka i frihet.
skolan kan inte nå mig riktigt än.
än är jag ledig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0