The traveller's Hi-Fi gospel

konstig känsla det där.
det är varmt, solen skiner.
men sen på andra sidan vattnet.
så ser man det.
de mörka molnen som kommer närmare.

jag har sen jag varit liten varit rädd för just detta.
när de mörka molnen kommer närmare.
det känns som världen dör.
som att luften kommer att ta slut.

när jag var liten drömde jag om just detta.
att jag såg molnen komma.
jag kände att världens liv höll på att rinna ut.
sen sprang jag.
in i mitt hus.
för var jag kvar skulle jag kvävas.

idag vet jag bättre.
självklart försvinner inte luften bara sådär.
men ändå.
jag kan ändå inte se molnen komma närmare utan att bli osäker.
andas lite djupare.

för vem vet
vilket andetag som blir ditt sista?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0