din låt. den svängiga.

är vi bara alla mycket oesamma?

Vi tror att vi är ensamma när vi egentligen sitter med folk runt om kring oss.

Men så är det också den ensamheten som är värst.

När man känner sig ensam i ett rum full av människor.

Man känner paniken komma.

Trycker sig mot en vägg bara för att försöka få lite andrum.

Vi är så rädda för att vara ensamma att vi känner oss ensamma när vi verkligen inte är det.


Så vad är då ensamhet?

Att inte ha någon att sakna?

Att vara ensam i ett rum fullt av människor?

Att vara sist kvar på jorden?


Ensamhet är helt enkelt olika för alla.

För mig är ensamhet att inse att inget jag gör kommer att vara tillräckligt.

Jag kommer aldrig att vara tillräcklig för mig själv.

Men jag hoppas att jag en dag kommer att vara tillräcklig.

För både mig själv, och för dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0