grenade

öroninflammation.
sitter på yttertrappan med min Hasse brevid mig.
det är sådär precis lagom varmt som det ska vara i skuggan i juni.
vid grannens rabatt pluppar det hela tiden fram nya stora röda smultron.
i trädet börjar plommonen att skymta.
blommorna börjar blomma över.
.
a och j gjorde slut förra veckan.
.
trots det så är sommaren som den borde.
.
trotts öroninflammation och sorgsna hjärtan.
.
igår när jag gick hem från bdk såg jag något jag inte kan förklara.
som ett stjärnfall. eller en komet. eller en ljudlös raket, som sken som brinnande magnesium.
trodde nästan att slutet var nära.
sen slog öroninflammationen till.
när blodet rann från örat tänkte jag att ljuset över himmelen var en föraning på det som skulle hända.
.
livet är fint ändå.
även fast jag inte riktigt vågade trycka på "köp" knappen.
en biljett till NZ.
en dag. snart. vågar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0