brevet till dig

så skickar du ett mail.
ett med som börjar "hey malin!!!"
(ja, malin är då jag. vampyr undercover)
och jag kände hur det pirrade bakom ögonen.
sved.
han skrev ett mail om allt och inget.
att han ser framemot sverige i sommar.
.
i sommar.
det känns så fruktansvärt längt borta när snön ligger tjocktjock utanför mitt fönster.
.
idag har jag varit inne.
snörvlat, gråtit.
förtvivlat för jag inte vet vad jag ska göra av mig själv.
jobb, utbildning, pengar.
.
jag ser ingen mening med det.
ser ingen mening med att skaffa en utbildning.
att skaffa ett jobb.
att få in pengar och köra dyra saker och bygga ett liv.
ser ingen mening med det när världen samtidigt dör omkring mig.
vi ser sprickorna, som går djupare än vad vi kan ana.
vi väntar tills det att världen krackelerar.
jag är trött på att vänta.
.
ska vi dö, kan vi lika gärna dö nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0