All i want is you

varje gång jag ser att jag fått ett mail av r blir jag glad.
så himla glad i magen att jag inte kan sluta le.
då känns allt så himla rätt.
som att det inte finns något annat alternativ.
inga andra alternativ än att åka till Australien om en vecka.
än att åka till Melbourne och bara vara där.
med r.
.
ibland fantiserar jag om att han blir kär i mig.
och det är fint.
.
när jag träffade r, i februari 2009, skrev jag det här:
.
sirenerna väcker mig som vanligt. 
fast när min vän var med i bilden så fick jag en hurtig låt av pet shop boys på köpet!
men med dig, någon som jag inte kan fastställa, det är något helt annat
först vet jag inte vart jag är.
ser mig runt i rummet, det är stort och ljust
ljuset letar sig in genom gardinerna och lyser upp gårdagens minnen.
jag funderar någon sekund över vad jag gör där
hur kunde jag gå med på att gå dit, men dig. 
jag vänder mig om för att se på dig
men allt jag ser en hög av täcken och kuddar. 
var du är vet jag inte
.
jag hinner tänka att du har gått därifrån
lämnat den dumma svensken
tänker att det är så här du gör
hittar någon, lämnar den sen.
.
men jag lyfter på huvudet, och där är du
ditt hår sticker upp bakom täcket
jag skymtar dina ögon
det rycker bakom ögonlocken och jag undrar om du drömmer
drömmer dig bort till en annan värld
en värld fylld av regnbågar och enhörningar.
eller kokain. 
vad vet jag egentligen
.
men sen öppnar du dina ögon
och möter mina. 
.
det krävs inga ord. 
ord är överflödiga
.
så varför skriver jag egentligen?
jag vet inte. 
fuck it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0