det snurrar i min skalle

väntade på tunnelbanan igår kväll/morse.
jag gick snabbt framåt.
när jag nästan var framme såg jag en man
en man som såg precis ut som R.
mitt hjärta drogs åt.
trodde först i ett ögonblick att han kommit till sverige för att hämta mig
ta med mig hem till en stuga
ta bort mig från det gråa i Stockholm.
ta med mig, till ett nytt liv
men varför skulle han göra det.

när han gick på tunnelbanan såg han ledsen ut.
som jag.
kanske var han som jag
trött på allt som har med det här att göra
att leta och ständigt gå på helspänn.
när som helst kan någon dyka upp.
kanske var mannen lika trött som jag.

till och med män som bor i andra länder spökar för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0