om du var min

tänker ofta på hur stor del sex är i livet.
jag satt ofta när jag var yngre och funderade över när man har sex.
och med vem det skulle bli.
den första gången.
många gånger trodde jag aldrig att det skulle bli av.
men den 11:åriga jag tittade över klassrummet.
"kommer iallafall bli av med oskulden före henne!"
men oj vad fel jag hade.
hon skulle bli först av oss alla.

när jag var yngre tänkte jag även mycket tanken att bli prostituerad.
kanske inte så seriöst, men ändå.

för mig var det inte pengarna som lät som en bra idé.
utan tanken att det kanske aldrig skulle vara någon som skulle vara med mig.
ligga med mig.

så den yngre jag satt och tänkte att enda sättet att bli av med oskulden var just det.
att bli prostituerad.
kanske ville någon vänlig själ köpa mig för en timme.
jag kanske inte skulle må bättre.
men jag skulle iallafall inte vara oskuld längre.

när jag tänker efter nu är det ju ganska sjukt.
jag tänkte inte på att jag ville ha en pojkvän.
jag ville bara inte vara som Bert Ljung.
"Den Siste Oskulden"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0