Miss It So Much

drömde inatt att jag hade ett hål i ryggen.
ett hål som gick in i min lever.
ett hål in i min lever som gjorde mig sjuk.
obotligt sjuk.
den dagen jag levde var den sista jag hade.
den kunde vara hur lång som helst men när jag somnar var det slut.
då skulle jag dö.

jag gjorde massor av saker under dagen som gick.
kände inte av sjukdomen utan var ganska pigg.
jag undrade om det inte var något misstag?
nej, jag kommer att dö, sa de åt mig.
men ändå gjorde familjen min planer.
om just morgondagen, då jag inte skulle närvara.

jag satt bredvid dig i en bil.
drog fingrarna genom ditt hår (konstigt, du som inte har något)
du skrattade till och sa sluta.
tog min hand och kysste mina fingrar.
 
jag log och somnade sedan.
min sista stund i livet var med dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0